Com reclamar
Visualització del contingut web
Com reclamar
El servei d'atenció al consum busca la conciliació entre les parts, i, segons el Codi de consum de Catalunya, només pot intervenir quan hi ha un conflicte de consum i el consumidor i l'empresa no han arribat a un acord.
Per això, en primer lloc, sempre has de dirigir-te directament a l'empresa amb la qual has tingut el problema, de manera que obtinguis un comprovant de la reclamació. Per exemple, amb una carta certificada amb avís de recepció o amb el full de reclamació segellat. El servei recomana fer-lo sempre per escrit i guardar una còpia.
Per a fer una carta certificada amb avís de recepció, has de dirigir-te a qualsevol oficina de correus amb una còpia de l'escrit que desitgis enviar.
Una vegada feta la reclamació, l'empresa té 30 dies per a proporcionar-te una resposta. Si no ho fa, o la resposta no és satisfactòria, pots presentar una reclamació personalment l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, amb el formulari que li facilitessin en la mateixa oficina o pot obtenir-lo en la pàgina web de l'Ajuntament.
Pas a Pas
- Emplenar la reclamació/denuncia i la justificació que acrediti haver presentat reclamació prèvia a l'empresa.
- Adjuntar fotocòpies de la documentació relativa al cas (factures, publicitat, contractes, etc.)
- Resposta de l'empresa si n'hi hagués.
- Si la persona que interposa la reclamació, no és titular de la factura o servei que es desitja reclamar, cal aportar una autorització signada i una fotocòpia del DNI del titular i de l'autoritzat.
- L'Oficina de Consum tramitarà la vostra reclamació i us comunicarà la resolució d'aquesta.
- Les microempreses o empresaris individuals hauran de presentar amb la reclamació la declaració responsable de microempresa.
Recomanacions abans de reclamar:
- Abans de reclamar assegureu-vos que la seva reclamació correspon a fets certs i que disposa de documentació probatòria.
- Proveu sempre resoldre el problema de manera amistosa amb el venedor o prestador del Servei abans d'efectuar una reclamació, i fins i tot acudeix als Serveis d'Atenció al Client de les empreses.
- Conveni sempre còpia de tots els documents que hagi signat i exigeixi tiquet.
- En totes les comunicacions amb el venedor o prestador del Servei utilitzi mitjans que deixin constància del seu enviament: burofax, carta certificada, correu electrònic.
- Ha de donar sempre un termini de 30 dies al venedor o prestador de serveis perquè contesti a la seva reclamació.
- Ha de saber que la utilització dels fulls de reclamacions no exclou la possibilitat que pugui formular la seva reclamació davant els tribunals de justícia.
Formulari:
Formulari de reclamació.